1403-03-23 01:17
136
0
90339
 مدیرکل سرمایه‌گذاری و زیرساخت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد:

 صدور موافقت‌نامه اصولی سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده

 مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فرایند صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده در ساحل شهرستان بندر ترکمن در طی این مدت انجام گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، احمد تجری، در کارگروه بررسی طرح سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده که در محل این وزارتخانه در تهران تشکیل شد، گفت: فرایند صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده در ساحل شهرستان بندر ترکمن در طی این مدت انجام گرفته است.

 احمد تجری تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم این طرح پس از صدور موافقت‌نامه اصولی، اجرای فازهای آن است و اولویت‌بندی در اجرای فازهای مختلف طرح اهمیت بسیاری دارد.

 وی تصریح کرد: طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بود. اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر ایجاد درآمد و توسعه اقتصادی برای استان، مشاغل متعدد و پایدار برای جوانان گلستان ایجاد کند.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در ادامه جلسه کارگروه بررسی طرح سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده، گفت: این نشست در خصوص بررسی مجموعه اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور صدور موافقت‌نامه اصولی طرح مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده تشکیل‌شده و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر تأییدیه موافقت‌نامه اصولی آن را اخذ کنیم.

 محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: موضوع طرح گردشگری جزیره آشوراده و سایت پشتیبان این طرح بعد از گذشت حدود ۳۰ سال در دولت مردمی و عدالت‌محور سیزدهم و با دستور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی به‌صورت جدی دنبال و پیگیری شد.

 وی با تأکید بر این‌که در سایت ۲۲ هکتاری طرح گردشگری که در جزیره آشوراده اجرایی می‌شود هیچ سازه ناهمگن با محیط‌زیست منطقه نخواهیم داشت، بیان کرد: تلاش کردیم تمام سازه‌های زیرساختی مورد نیاز در سایت پشتیبان و در عرصه مدنظر در ساحل بندر ترکمن جانمایی شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: این سایت پشتیبان در عرصه‌ای به مساحت ۷۱ هکتار در ساحل بندر ترکمن ایجاد خواهد شد.

 وی افزود: در این سایت پشتیبان هتل، متل، هتل‌آپارتمان، سالن همایش و اجتماعات، شهربازی سرپوشیده، مجتمع تجاری، پارک‌های آبی و سایر خدمات موردنیاز گردشگران و مسافران دیده شده است.

 ساوری تصریح کرد: احداث اقامتگاه، هتل و متل در سایت پشتیبان طرح گردشگری آشوراده در ساحل بندر ترکمن می‌تواند زمینه‌ساز صیانت و حفاظت بیشتر طبیعت منطقه آشوراده باشد.

منبع: میراث آریا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.